środa, 16 grudnia 2015

Wystawa ikon w Żorach

Adwent – czas radości, czas wyczekiwania, czas słuchania.

Ciężko z tym moim czekaniem, słuchaniem, wyciszeniem w tym roku. Bardzo ciężko. Wczoraj miałem jednak okazję trochę odciąć się od świata. Wraz z innymi uczniami Śląskiej Szkoły Ikonograficznej (i nie tylko) zostałem zaproszony na wernisaż jednej z naszych nauczycielek: Moniki Jerominek.


Wernisaż rozpoczął się występem chóru męskiego, prezentującego muzykę sakralną, następnie po przedstawieniu Moniki, ta opowiedziała trochę o ikonach, a po tym poszliśmy oglądać obrazy.


O niektórych z nich Monika opowiadała więcej, niestety z powodu tłoku ;-), poszedłem ikony oglądać sam. 


Bardzo zachęcam do odwiedzenia wystawy. Ikony Moniki są piękne. Bardzo podoba mi się kolorystyka, jaką stosuje autorka. Niby klasyczna, ale nie zawsze. Niby tła jednorodne, ale nie do końca. Niby jest złoto, ale czasami pomieszane z farbami. Większość ikon to dzieła kanoniczne, ale jest też kilka ikon nowoczesnych, lub w innej kolorystyce.


Wystawa znajduje się w Galerii StrefArt w Żorach na ulicy Muzealnej 1. Poniżej wrzuciłem kilka zdjęć, tylko zdjęcia – jak już kiedyś pisałem – nijak nie oddają kolorów, doznań jakie daje bezpośrednie spotkanie z Oknem ku Wieczności.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz