piątek, 12 maja 2017

Moja ikona cz. 35 - Święta Paulina i Święty Maksymilian

Jakiś czas temu poproszono mnie o napisanie dwóch ikon dla małżeństwa: Pauliny i Radosława. Pierwsze poszukiwania doprowadziły mnie do kilku Św Paulin, wybrałem św Paulinę Rzymską. Z Radosławem było gorzej, nie znalazłem świętego ani błogosławionego o tym imieniu. To był początek problemów :)

Jeśli chodzi o Paulinę to jej opis był bardzo krótki, najlepszy na czeskiej stronie wikipedii. Znalazłem tam informację, że przedstawiana jest w stroju świeckim z gołą głową. Jej atrybutami są: palma męczeńska, stos kamieni, miecz, czaszki i szkielety. Znalazłem w sieci jej przedstawienie, ale nie podobało mi się. Zaciekawił mnie również fakt, że powinna być przedstawiona z goła głową.



Z Radkiem sytuacja, jak już wspomniałem, była jeszcze gorsza. Nie ma patrona, nie ma ikony. Okazało się, że z bierzmowania Radosław ma na imię Maksymilian. Wybrałem Maksymiliana Kolbe. Przypomniało mi się, że jedna z koleżanek z SSI pisała ikonę Maksymiliana, od niej dostałem namiary na bardzo ciekawy wywiad z autorem ikony, oraz jej pracę pisemną. Na tym się oparłem i tak powstały ikony.


Trafiły do właścicieli przed świętami, dawno miałem je przedstawić i opisać, ale ostatnio mam coraz większe problemy z czasem, dokładnie to z jego brakiem. Powoli kończymy prowadzenie Seminarium Odnowy Wiary, mam nadzieję, że potem sytuacja się zmieni. Ikony jednak piszę, po powyższych dwóch udało mi się napisać ikonę Ojca Miłosiernego (którą opiszę osobno), wczoraj skończyłem kładzenie lewkasu na kolejne 9 desek o bardzo różnych wymiarach.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz