czwartek, 7 grudnia 2017

Co się dzieje?

Adwent, czas oczekiwania. Bardzo lubię ten czas, ale jedna z chorych pokazała mi jego inne oblicze. W Kościele - mówiła - to piękny czas, ale fizycznie - trudny. Dla niej szczególnie, ma problemy z oddychaniem, a wszechobecny smog nie pomaga. Dodatkowo krótkie dni wzmagają stany depresyjne, szkoda że adwent nie jest w wakacje :)

Jak co roku Ojciec Szustak zaprasza na rekolekcje, tym razem jest to Plaster Miodu 2.  To podobnie jak adwent spokojne rekolekcje, wyciszające, bez obrazu - tylko dźwięk. Wystartowały kilka dni temu, może warto się w nie wsłuchać.

U mnie bez zmian, permanentny brak czasu. Od września ruszyłem ze szkołą ikonopisarską, nawet nie zdawałem sobie sprawy ile mi to będzie zajmować czasu. Są zajęcia, gdzie mogę mówić z głowy, nie muszę się przygotowywać, były też takie do których specjalnie przeczytałem jakąś książkę. Na ostatnich zajęciach szlifowaliśmy deski, nakładany był rysunek i robiona grafija. Z malowaniem ruszymy w przyszłym roku kalendarzowym. Fajni ludzie mi się trafili, opiekuj się nimi Panie.

W najbliższy poniedziałek, a dokładnie od poniedziałku do środy, w Zabrzu w parafii św. Wojciecha będą organizowane rekolekcje dla ikonopisarzy. Będzie je prowadzić ks Dariusz Klejnowski-Różycki, temat - "Ku wolności wyswobodził nas Chrystus" [Ga 5,1] - dokładne terminy znajdziecie tutaj.

Z racji wielu zajęć ostatnio maluję mniej, ale powoli przygotowuję kolejne deski i mam nadzieję że w końcu ruszę bardziej, mam trochę zleceń do zrealizowania... Coś jednak powstaje, ostatnio skończyłem ikonę patronacką Św. Stanisława - postaram się tu wrzucić krótki opis.

To tyle informacji z tracenia czasu, pozdrawiam Was serdecznie.

Ps. Zdjęcie ze strony http://www.nyvescino.pl/adwent-symbolika/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz