czwartek, 25 czerwca 2015

Się dzieje

Ostatnio na blogu jest mniej wpisów, powodem nie jest brak tematów, tylko czasu. Ostatnio sporo się dzieje, z jednej strony mam do zakończenia kilka spraw około zawodowych, z drugiej dzieje się też w tematach opisywanych na blogu.

Przykładowo od ubiegłego czwartku do jutra (około godziny 15-tej) trwa w naszej parafii wystawa ikon 12 Wielkich Świąt, o której już pisałem.

We wtorek, ksiądz Dariusz Klejnowski-Różycki miał w naszym kościele konferencję na temat ikon, która z głosów jakie do mnie dotarły, została bardzo dobrze przyjęta. Większość wręcz zarzucała, że była za krótka.

Wczoraj w Zabrzu zakończyliśmy kolejny rok formacji w Śląskiej Szkole Ikonograficznej. Była msza, po niej nabożeństwo do Serca Pana Jezusa, następnie nabożeństwo poświęcenia ikon, w trakcie którego poświęcone były cztery moje ikony. Na razie pisałem o jednej z nich – ikonie Matki Boskiej Nieustającej Pomocy, na dniach opiszę pozostałe trzy: ikonę Świętej Niny, ikonę Pantokratora i ikonę Krzyża Pańskiego. Podobnie jak na poprzednim święceniu były ze mną osoby, dla których pisałem ikony, była Asia, która odebrała poświęconą ikonę Maryi, była malutka Nina – która otrzymała ikonę patronki.

W piątek w Zabrzu o godzinie 19-tej, wernisażem rozpocznie się wystawa ikon uczniów i nauczycieli naszej szkoły. Będą tam też moje ikony, będzie ikona Matki Boskiej Fatimskiej, Pantokratora i Świętego Krzyża. Wystawa będzie trwała od piątku (w godzinach 19-20), poprzez sobotę (14-19) do niedzieli (7-19). Bardzo serdecznie zapraszam.

Kończy się też nasz rok formacyjny, w ubiegłą sobotę mieliśmy mszę, dzień wspólnoty na zakończenie roku domowego kościoła, powoli zamykamy sprawy związane z posługą w diakonii modlitwy i przygotowujemy się na wakacyjne rekolekcje, ale to już inna historia.

W piątek (jak wszyscy wiedzą) kończy się rok szkolny, Klaudia zakończyła go już wcześniej, czeka na wyniki z matury, Weronika kończy Gimnazjum. Dla nich to trudny czas, czas wyborów drogi, prosimy o modlitwę, o daru Ducha Świętego, szczególnie mądrości w wyborze drogi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz