wtorek, 21 lutego 2017

Moja ikona cz. 33 - Ucieczka do Egiptu

Osoby, które interesują się ikonografią, prędzej czy później natkną się na ikony koptyjskie, a szczególnie na jedną, przedstawiającą Chrystusa i Świętego Menasa. Ja również trafiłem, ikonę tę pisałem dość dawno, na początku 2015 roku. Niedawno miałem przyjemność namalować kolejną ikonę, opartą na ikonie Koptyjskiej - Ucieczkę do Egiptu.

Ciągle bardzo mało wiem o Koptach, o sztuce koptyjskiej, ubolewam nad tym, mam nadzieję, że kiedyś znajdę trochę czasu by poznać ich historię, sztukę.


Ikonę którą pisałem, dedykowałem naszym przyjaciołom, Michałowi i jego rodzinie. Z Michałem znamy się od lat, dokładnie od liceum i ciągle udaje nam się przyjaźń podtrzymywać, z czego się bardzo cieszę. Michał ma dwoje małych dzieci i pomyślałem, że taka ikona rodzinna będzie dla nich najodpowiedniejsza.


Ikonę poznałem dzięki mojej nauczycielce ze ŚSI, Joli, która podesłała mi podlinniki i zdjęcia przez niej napisanej ikony, którą serdecznie pozdrawiam.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz